Skip to main content
iphone

iPhone 14 Hoparlör Cızırtı Sorunu Nasıl Çözülür?

By Yorum Yapılmamış3 dakika okuma süresi

iPhone 14’ünüzün hoparlöründen cızırtı sesi geliyorsa, bu sorunu çözmek için yapabileceğiniz birkaç şey var.

En son iOS sürümüne güncelleyin

Apple, iOS 17.0.2’de iPhone 14’teki hoparlör cızırtı sorununu düzelttiğini belirtiyor. Bu nedenle, sorunu çözmek için cihazınızı en son iOS sürümüne güncellemeyi deneyebilirsiniz.

iPhone’unuzu yeniden başlatın

Bazen basit bir yeniden başlatma sorunu çözebilir. iPhone’unuzu yeniden başlatmak için, Yan düğmeyi ve Sesi Kısma düğmesini aynı anda basılı tutun. “Kapat” simgesine dokunun ve ardından “Kapat” simgesine tekrar dokunun. iPhone’unuz kapandığında, Yan düğmeyi basılı tutarak tekrar açın.

Hoparlör ızgarasını temizleyin

Hoparlör ızgarasının kirli veya tozlu olması da cızırtılara neden olabilir. iPhone’unuzu kapatın ve hoparlör ızgarasını yumuşak bir bez veya fırça ile temizleyin.

Tüm ekran koruyucuları, filmleri veya kılıfları çıkarın

Ekran koruyucuları, filmler veya kılıflar hoparlör ızgarasına baskı yaparak cızırtılara neden olabilir. iPhone’unuzdan tüm ekran koruyucuları, filmleri veya kılıfları çıkarın ve sorunun devam edip etmediğini kontrol edin.

iPhone’unuzu güvenli modda başlatın

Güvenli mod, üçüncü taraf uygulamaların iPhone’unuzun işleyişini etkilemesini engeller. iPhone’unuzu güvenli modda başlatmak için, Yan düğmeyi ve Sesi Kısma düğmesini aynı anda basılı tutun. “Kapat” simgesine dokunun ve ardından “Kapat” simgesine tekrar dokunun. iPhone’unuz kapandığında, Yan düğmeyi basılı tutarak tekrar açın. iPhone’unuz güvenli modda başlatıldığında, ekranın altında “Güvenli Mod” yazısı göreceksiniz.

iPhone’unuzun yedeğini alın ve fabrika ayarlarına sıfırlayın

Yukarıda belirtilen tüm adımları denediniz ve sorun devam ediyorsa, iPhone’unuzun yedeğini alın ve fabrika ayarlarına sıfırlayın. Bu, iPhone’unuzu ilk satın aldığınızda olduğu gibi ayarlara geri döndürür.

Apple Destek ile iletişime geçin

Sorun devam ediyorsa, Apple Destek ile iletişime geçin. Apple Destek, sorunun nedenini belirlemenize ve çözmenize yardımcı olabilir.

İlave öneriler

  • Cihazınızı başka bir iOS cihazıyla eşleştirin ve hoparlörlerden ses çıkıp çıkmadığını kontrol edin.
  • Cihazınızı bir Bluetooth hoparlöre bağlayın ve hoparlörlerden ses çıkıp çıkmadığını kontrol edin.
  • Cihazınızda farklı uygulamalardan ses oynatmayı deneyin ve sorunun tüm uygulamalarda mı yoksa yalnızca belirli uygulamalarda mı olduğunu kontrol edin.

Sorunun yalnızca belirli uygulamalarda meydana geldiğini fark ederseniz, bu uygulamaların geliştiricileriyle iletişime geçerek sorunu bildirebilirsiniz.